PAŹDZIERNIK:

01.10.2014 - ŚWIATOWY DZIEŃ PTAKÓW

Przedszkolaki kochają ptaki, to rzecz oczywista. Kochają i im pomagają. Na każdym przedszkolnym balkonie jest karmnik dla ptaków, gdzie zimą mogą się one stołować. W tym roku Dzień Ptaków uczciliśmy czytając książki i wiersze na temat ptaków. Każdy przedszkolak wykonał sobie SOWĘ-MĄDRĄ GŁOWĘ, która ma przypominać o mądrości mieszkającej w książkach.

NASZE SOWY-MĄDRE GŁOWY - GALERIA

03.10.2014 - XII Przegląd Recytatorski im. Katarzyny Kracik w Spytkowicach

Dnia 3 października 2014r., odbył się XII Przegląd Recytatorski im. Katarzyny Kracik w Spytkowicach. Naszymi reprezentantami byli: Daria Peliwo z wierszem Izabeli Zającówny „Marzenie”, Daniel Bachleda „Tam ka się kościół zapodł” tej samej autorki oraz Amelia Wideł z wierszem „Śpiywanecki rabiańskie" Wandy Czubernatowej. Mali górale za piękne recytacje otrzymali słodkie upominki, dyplomy oraz pamiątkowy kubek, zdobiony na styl góralski.

PRZEGLĄD RECYTATORSKI - GALERIA

08.10.2014 - WYCIECZKA DO RABKI

8 października 2014r., najstarsze przedszkolaki: Misie, Jeżyki i Smerfy wyruszyły na podbój Rabki Zdrój. Na dzień dobry odwiedziły pracownię ceramiczną KLAJSTER MAJSTER, w której ceramik Grażyna Habieda pokazała, jak robi się naczynia z gliny. Każda grupa dostała od niej małą pamiątkę – gliniany dzbanuszek. Kolejnym przystankiem było Muzeum Władysława Orkana, mieszczące się w starym, drewnianym kościele. Tam główną atrakcję stanowiła wystawa scenografii Teatru Lalek „Rabcio” pt. Spotkanie z Rabciem. Mogliśmy obejrzeć lalki drewniane i marionetki pochodzące z różnych przedstawień. Niektóre kukły były naprawdę groźne. Od pana przewodnika dowiedzieliśmy się kilku ciekawych informacji na temat kościółka, w którym przebywaliśmy. Ostatnim, ale najciekawszym punktem programu, było niedawno otwarte Muzeum Gorczańskie Jana Fudali – Muzeum Górali i Zbójników. Tam nasze starszaki podążając za mapą, odkrywały kolejne tajemnice i zagadki z życia górali. Byli w Zamku zbójnickim, gdzie odkrywali zbójnickie skarby, w szałasie pasterskim, w którym mogli spróbować swoich sił w robieniu oscypka. Okazało się, że to nie jest wcale takie łatwe zadanie. W Domu pod Trzema Madonnami widzieli wnętrze chaty góralskiej oraz szafę pełną regionalnych strojów. Tam czekały na dzieci rózne zagadki. Poza tym mogli przez chwilę być dzwonnikami małej dzwonniczki oraz poznać twórczość założyciela muzeum, a także zakuć się w dyby, w okolicy lochu. Najlepszą atrakcją było jednak własnoręczne tworzenie pamiątki regionalnej – malowanie ciupagi i robienie cuchy. Na koniec każdy przedszkolak otrzymał Odznakę Tropiciela Zbójników i mógł przez chwilę być góralem lub góralką, co uwieczniliśmy na zdjęciach. Naszym przewodnikiem po szlaku humoru góralskiego był (jak go nazwaliśmy) Pan Góral.

WYCIECZKA DO RABKI - GALERIA

09-10.10.2014 - SPOTKANIE Z TEATREM

W bajkowy nastrój wprowadziły dzieci teatrzyki obwoźne, które przyjechały do przedszkola ze swoimi przedstawieniami. Dzieci obejrzały teatrzyk kukiełkowy "O rybaku i złotej rybce" oraz wzięły aktywny udział w przedstawieniu: "Bocian i żabka", pomagając aktorom i świetnie się bawiąc z aktorami na scenie.

SPOTKANIE Z TEATREM - GALERIA

14.10.2014 - UROCZYSTOŚĆ PASOWANIA NA PRZEDSZKOLAKA
PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA - GALERIA

15.10.2014 - SADZIMY DRZEWA

Na pamiątkę pasowania, każda grupa zasadziła w ogrodzie przedszkolnym drzewko.

SADZIMY DRZEWA - GALERIA

29.10.2014 - WYCIECZKA STARSZAKÓW DO SCHRONISKA DLA PSÓW W NOWYM TARGU

29.10.2014 dwie grupy starszaków Jeżyki i Smerfy oraz przedstawiciele Misiów, odwiedziły nowotarskie Schronisko dla zwierząt, na Kokoszkowie. Schronisko mieści się pod lasem, w malowniczej okolicy z widokiem na Tatry. Schronisko istnieje już 12 lat i prowadzi je pani Celina Pawluśkiewicz, która pod swoją opieką ma około 400 psów. Znajdują się tutaj psy różnych ras i wielkości. Nasza wyprawa wymagała od naszych przedszkolaków wielkiej odwagi, bo psy przywitały nas bardzo głośnym szczekaniem. Pani Celina oprowadziła nas po Schronisku. Mogliśmy zobaczyć pieski oraz warunki w jakich mieszkają. Dowiedzieliśmy się również na czym polega opieka nad psami, które trafiają do Schroniska. Bardzo dotknął nas los tych biednych stworzeń L Dlatego warte podkreślenia i uwagi są ADOPCJE tych zwierząt, bo każdy z piesków czeka na kochający dom i chce byśmy odnaleźli w nim wiernego i wdzięcznego przyjaciela. Bardzo chcielibyśmy, żeby część tych psów znalazła nowy dom, bo jedyną formą pomocy dla nich jest wspomniana ADOPCJA. Jej procedura jest bardzo prosta. Osoba zainteresowana zabraniem psa ze Schroniska musi być pełnoletnia i posiadać dowód osobisty, a w przypadku zabrania dużego psa: obrożę i smycz. Każda osoba podpisuje zobowiązanie, zawierające punkty mówiące o odpowiednim traktowaniu zwierzęcia. Co ważne – adopcja jest darmowa! Nic nie płacimy za zabranie psa ze Schroniska.

W SCHRONISKU DLA PSÓW - GALERIA

JESIENNE KLIMATY

Jesień w tym roku zachwyca nas ciepłem, kolorami i oczywiście swoimi skarbami: kasztanami, żołędziami, szyszkami i mnóstwem klonowych liści. Taką jesień to my uwielbiamy!